Nasi eksperci
Współpraca reklamowa z influencerem
Krzysztof Burzyński, Partner BTTP w komentarzu dla Prawo.pl zawraca uwagę na istotny aspekt związany z rozliczaniem influencera.
Spółka współpracująca z influencerem odliczy wartość przekazanych mu towarów, np. ubrań czy obuwia. Ale wartość świadczonej przez niego usługi reklamowej musi uznać za przychód – wynika z najnowszego wyroku WSA. Eksperci wskazują, że odrębną równie istotną kwestią jest rozliczenie samego twórcy internetowego. Zapłata za reklamę będzie dla niego najczęściej przychodem z działalności gospodarczej.
Mimo iż coraz więcej firm reklamuje swoje usługi w mediach społecznościowych, to przepisy podatkowe często nie nadążają za rzeczywistością. Obie strony – reklamodawcy i influencerzy – mają problem z prawidłowym rozliczeniem. Nie pomagają w tym niejednolite interpretacje. Coraz więcej tego typu sporów trafia przed sądy.
— Osoby zarabiające na działalności internetowej, w tym na reklamach, powinny odpowiednio wcześnie pomyśleć o formie opodatkowania. W przypadku gdy wykonywane przez niego czynności stają się źródłem zarobkowania, zaczyna generować stałe przychody, jest to już co do zasady działalność gospodarcza. To, która z tych form będzie dla niego najbardziej opłacalna, zależy od kilku czynników, w tym od wysokości przychodów oraz wysokości ponoszonych kosztów – zaznacza Krzysztof Burzyński.
Zachęcamy do lektury całego artykułu. https://www.prawo.pl/podatki/jakie-podatki-placi-influencer-i-wspolpracujaca-z-nim-firma,522688.html